Wednesday, October 24, 2007

Folketingsvalg 2007

13. november 2007 er datoen, vi har ventet på de seneste 2 måneder. Fogh kunne ikke holde valgskansen længere, og i dag kom det så - og overtrumfede alle de andre ting, der er værd at blogge om. For bedst som jeg er i vildrede, kom mit speciale, proklameret fra folketingets talerstol. Så nu hedder arbejdstitlen "Identitetskonstruktion og demokratisk kommunikation - folketingsvalget 2007". Når det så går løs hen over de næste 20 dage, må jeg jo se, om titlen ændrer sig.
Objektiviteten i det forskningsbaserede arbejde er intet problem, for som det er lige nu føler jeg mig ikke tilstrækkeligt repræsenteret af ét eneste af de opstillede partier. Tankevækkende. Måske nogle kan nå at forandre dette for mig inden det, jeg har døbt "1311"?

Men før jeg stemmer vil jeg tage en tur ned ad memory lane. Tænke på Anders Storrud og alle de andre der omkom, på en krig med og mod løgn, jeg vil tænke mærkelige argumentationer og retoriske modeller der ville gøre fagfolk grønne af misundelse over ikke at have opfundet dem selv - jeg vil huske på alle de gange jeg har grinet af faglig forbavselse når Fogh i overlegen stil undveg de direkte spørgsmål om dette eller hint. Jeg vil huske asylbørnene, de i kærlighed landflygtige danskere, og jeg vil huske at 30.000 psykiatri patienter ikke havde en seng på hospitalet og at hele psykiatrien blev fjernet fra det, man kalder sundhedssektoren og outsorucet i bedste "Karen Jespersen og en øde ø"- stil. Jeg vil huske en storrygende Lars Løkke som han så ud på fortovet foran D'Angleterre på Kgs. Nytorv, storsvedende og forædt, med en smøg i hånden og en hel pakke i brystlommen.
Jeg vil huske Bertel der ikke vil indføre klagenævn for mobbeofre, og huske på at de små sammenhænge kan spille en ikke ubetydelig rolle, som f.eks. at hans kone er forstander for læseskolen ved Balletskolen (hvor børnene sandsynligvis ikke har det alt for fedt mht. mobning) og jeg vil ikke overse, at Fru Haarder her arbejder sammen med Fru Løkke.
Derudover vil jeg erindre at Dansk folkeparti råber at indvandrere skal lære dansk før de lander i Danmark, men samtidig skar de halvdelen af undervisningstiden i uddannelsen til underviser i dansk som fremmed- og andetsprog væk i de første 4 år, de var regeringsbærende...

Desværre står det stadig ikke klart for mig om jeg vil stemme på et eneste af de partier, der stiller op. Jeg synes ikke de er ambitiøse nok, jeg mener de stort set alle er alt for langt væk fra det folkelige mandat, der jo bør gå forud for og danne grundlag for Tinget.
Men hvis Dansk Folkeparti igen bliver bærende, så "finder jeg et andet samfund, der passer bedre til mig" som Fogh så smukt formulerede det i valgkampen 2001.
Måske Sverige, landet med det hjertevarme klima?

stubbornmom den Wednesday, October 24, 2007

2 kommentarer

2 kommentarer

Anonymous Anonymous skrev

Hvis du kalder det 1311 efter 911 så må det være 1113 da de i USA skriver måneden først og så datoen.
(bare for at være pernitten)
Jeg ved heller ikke endnu hvor krydset skal sættes, men sådan cirka da

 
Blogger Frøkenhat skrev

Der bliver ganske givet mange ting at studere i den aktuelle valgkamp. Kom endelig med delkonklusioner og spændende iagttagelser undervejs...

 

Skriv en kommentar!