Wednesday, April 05, 2006

Ønskebørn

Jeg har lige læst et indlæg på vor nyankomne Frøkens Hats blog (http://froekenhat.blogspot.com/) - et indlæg om hvor svært det egentlig er at svare på, hvorfor man dog vil gøre alt dét, for at få et barn.
Jeg har aldrig kunnet svare på det, indrømmet! Og det kan jeg stadig ikke. Der er ikke én oneliner, man lige kan bruge som standardsvar til det spørgsmål.
Grunden for mig var en sum: Summen af alle mine ønsker, af al min kærlighed og alle mine håb for fremtiden. Og dét kan ikke simplificeres til en enkelt, for andre letforståelig sætning... Jeg kunne i hvert fald ikke. Men jeg har skrevet tonsvis af digte om det. De ligger her, hvis du har lyst til at læse:

http://digte.dk/linkto/linkto.asp?linkto=3992

Et af dem hedder "En menneskeret (til ALLE i hele verden)" og det kommer her:

Nogen mener
det ikke er en menneskeret
at få børn- jeg mener
det burde være en menneskeret
at mærke dig falde i søvn
i mine arme
at blive vækket af din pludren
hver eneste dyrebare dag
at mærke den omsorgsfulde,
sårbare lykke, din mor føler
når du smiler
I dine øjne at se
din søgen efter mig
at høre lyden af tilfredshed
og mærke dit hoved mod min skulder
når du lige har spist
at gå jorden rundt med barnevogn
høre dig le, hvine af fryd
at cykle med dig bagpå!!!!
- det burde være en menneskeret -

Held og lykke alle jer, der står overfor endnu en runde i fertilitetsmanegen. Vid at jeg krydser for jer allesammen og håber på et babyboom i blogland snart!

stubbornmom den Wednesday, April 05, 2006

0 kommentarer

0 kommentarer

Skriv en kommentar!