Thursday, March 30, 2006

Regnvejr, balloner og sæbebobler

Hvad får man sådan en forårsregnvejrsdag til at gå med?
Svar: Man tager barnet med i Toys R' Us og shopper lidt (igen)!

Vel inde i butikken tog jeg en vogn, og placerede så mit barn på sædet foran. Og GOSH hvor var det hyggeligt. Han sad og kiggede meget forundret rundt, legede med kæden til vognlåsen og snakkede imens. Vældig fornøjet. Utroligt hvor meget glæde sådan en lille køretur kan vække. Jeg stoppede og viste ham en rød tøjelefant. Hans smukke øjne lyste hele butikken op, da han smilede og grinede til den. OKAY - den er købt!!!!!!!!!!!!!
Så fik han balloner og sæbebobler. Og Marina nede på vejen gav os snor til ballonerne. Så var vi flyvende.
På vej hjem med friske forsyninger af bleer m.v., silede regnen ned. Elias var faldet i søvn i barnevognen efter alle strabadserne. Jeg så en lidt større, lille dreng i regntøj, meget begejstret over alt det vand, der kom oppefra. Kiggede på min sovende baby og tænkte: Jo, regn er godt nok. Det er også dejligt vejr.

Regn skal der til for at græsset kan gro. Regn for at kløver kan "vokse og blomstre og sætte deres frø", for nu at parafrasere digteren Morten Nielsen... Nogle gange er man heldig, og så laver trekløvere små firkløvere.
Regn skal der også til, og siden kommer solen: For så kan man nemlig være så heldig at få en regnbue.
Og gode, store, smukke regnbuer skal der til, for at Regnbuebarnet kan finde sin mor PUK og blive det fjerde barn i det kommende firkløver!
Det firkløver startede som et trekløver af mig, Jasmin og PUK.
Forår! NU!

stubbornmom den Thursday, March 30, 2006

3 kommentarer

3 kommentarer

Blogger Unknown skrev

Jeg smiler og tænker drømmende på næste forår hvor vores 4 unger skal lege sammen ;)
PUK

 
Anonymous Anonymous skrev

Kære Stina

Når det alligevel regner, kan man ligeså godt finde det positive ved det og det har du gjort flot!
Jeg så en smuk regnbue forleden dag, så mon ikke regnbuebarnet snart kommer? Det vil i hvertfald blive modtaget med jubel og glæde!
Dejligt at du hygger dig med Elias hvor som helst.

Kærlig hilsen Evi

 
Anonymous Anonymous skrev

Er enig med PUK ;o)

kram Jasmin

 

Skriv en kommentar!