Wednesday, April 02, 2008

Et skridt frem, to tilbage

Hmmm... Dét der arbejdsmarked, hvad er det egentlig for noget?
Tja det er jo meget rart lige at finde ud af, om mine erfaringer stemmer med jeres, eftersom jeg jo først bliver færdig til næste år.

Men altså:
I det offentlige kan man
- give sig god til til opgaveløsningen... hvis man altså kan huske, hvad opgaven var?
- forvente at de ambitiøse gør alt for at træde på studenteransatte, på deres vej op (en del af studentens stillingsbeskrivelse?)?
- regne med at blive mødt med en vis modstand og skepsis, hvis man overholder deadlines?
- komme virkeligt galt afsted, hvis direktøren, eller øverste leder, synes rigtig godt om ens arbejde?
- ligeså godt lære med det samme, at gode idéer hører hjemme i det private?

Nå ja, og så er der jo den med at man kan:
-få tilbudt fast stilling når man er færdig (og blive opfordret til at skynde sig), men tilbuddet kan så blive trukket tilbage en måned senere...?

Er det rigtigt forstået?
Altså, ikke at det gør mig så meget. Det tog lige en time at indstille sig på den, og nu er jeg mentalt på vej et andet sted hen. Som er meget mere spændende, og kun en liiiille smule mindre offentligt.

Men lad mig nu vide, om I har erfaringer med nogle af ovenstående punkter...

stubbornmom den Wednesday, April 02, 2008

1 kommentarer

1 kommentarer

Anonymous Anonymous skrev

I de perioder, hvor jeg arbjedet som konsulent, har jeg været på rigtigt mange virksomheder - deriblandt mange offentlige. Hvert sit sted sin kultur, men samtlige offentlige institutioner jeg har været, har levet op til fordommen om 'den evige hvile'.

...Jeg klarer ikke at erbejde i det offentlige - det har jeg simpelthen ikke temperament til.

 

Skriv en kommentar!