Monday, April 02, 2007

Slip kontrollen PART II

Tak for jeres søde kommentarer. Jeg er stadig i gang med projektet og det går fremad. Hele sidste uge forsøgte jeg at holde mig stramt til mine planer for dagene, og ikke at lade mig afbryde af diverse "andres projekter" - for det er mit liv, jeg først og fremmest skal holde kørende. Det betød så at min mor blev hysterisk desperat vred på mig og sagde de styggeste ting, så p.t. "holder jeg ferie", jeg vil ikke længere acceptere at lade hende dræne min energi og ødelægge mine dage.

Det er egentligt utroligt hvor meget det betyder - og utroligt at det er så svært- at overholde aftaler, man har indgået med sig selv. Der ligger en frihed i dét, at være fokuseret.

Jeg har sat jobsøgningen lidt på stand by forstået på den måde at det kommer når det kommer, der er andre ting som har mit fokus lidt endnu. F.eks. mine børn og mit studie - men jeg tjekker jævnligt de sider, jeg ved kan byde på noget godt, og har også et par steder jeg vil søge - men nu har jeg jo også lært, at man ikke skal skrive at man har 2 små børn... Ikke at jeg overhovedet forstår holdningen, børnene forsvinder jo ikke bare fordi man ikke nævner dem, men det siges at sådan er verdenen gået af lave........ det må jeg jo så grunde over. Tænk at jeg naive kvinde stadig tror på at det viser mere hår(d) på brystet at man TØR at være ærlig, end at "lade som ingenting". Og tænk at jeg ikke kan få det over mig at lade som om mine børn ikke findes!!!!!! Det synes jeg altså er et helt urimeligt krav at stille til en mor, jobsøgende eller ej............ MEN da dette ikke er indenfor min kontrol skal jeg nu istedet vælge, hvordan jeg vil respondere på denne livets realitet.

Rikke spørger hvad bogen hedder. Den hedder slet og ret "Slip kontrollen" og er skrevet af Joe Caruso. OG det er de bedste 50 kroner, jeg har givet ud nogensinde! (altså bortset lige fra de penge jeg har brugt på hormoner til IUI og graviditetsteste ;-))

THANK YOU, JOE CARUSO : NOT ONLY DID YOU SAVE MY LIFE, YOU SAVED ME IN MY LIFE!

stubbornmom den Monday, April 02, 2007

4 kommentarer

4 kommentarer

Anonymous Anonymous skrev

Hvorfor skulle du ikke skrive det med at du har to børn??????
Jeg har selv været jobsøgende for nylig, og jeg skrev det bare i mit cv under civilstand!

 
Blogger Frøkenhat skrev

Holder med M.S. - børnene skal nævnes, og CV'et er et oplagt sted. Tænker også, at flere arbejdsgivere vil stejle, hvis der ikke står noget om børn - for så vil de vel tænke, at du nok snart skal have nogen og dermed holde barsel og være væk fra arbejdet og skabe "besvær" for dem...

 
Anonymous Anonymous skrev

Holder med de to dejlige damer i sagen om børnene og ansøgningerne ;) De skal nævnes, for de er en stor del af dit liv.
Om du vælger "kun" at nævne dem i CV'et må være et spørgsmål om temperament. Jeg har altid nævnt mine direkte i ansøgningen udfra den betragtning, at var firmaet ikke klar til at ansætte en MOR, så var det ikke et sted for mig at være.
Og så har jeg (næsten) altid haft den indstilling, at der skulle også nok være et job til mig - og på den måde måske virket noget mere "confident" (ka' ikke lige huske det danske ord ;))

Tror i øvrigt, at det er ganske sundt at lægge de energi-drænende mennesker på is et stykke tid, men du tager hånd om dig selv.

 
Anonymous Anonymous skrev

Ja, jeg er helt enig med damerne. Jeg har også nævnt Noa-barnet i selv ansøgningen. Kan de ikke tage mig som jeg er (med et barn), er det heller ikke et sted jeg har lyst til at arbejde.

Hvad angår din mor - lyder hun lidt grum. Pas godt på dig selv :o)

Tror jeg skulle prøve at finde den dér bog du taler om....

:o)

 

Skriv en kommentar!